Miljonairs in paradise!

3 februari 2013 - Denpasar, Indonesië

Hoi Allemaal!

Ook altijd al willen weten hoe het voelt om miljonair te zijn? Kom naar Bali!

Het eerste wat wij hier moesten doen was wat geld uit de muur halen, en niet zomaar een beetje, nee wij haalden zomaar even 3 miljoen uit de muur! Voelt niet verkeerd…

Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen, en eerst maar eens vertellen over het o zo dure Sydney, waar wij ons zéker geen miljonair voelden ;)

Nadat we ons beessie hadden ingeleverd gingen we dus op weg naar Bondi. Hier werden wij even flink bang gemaakt door een hosteleigenares, ze vertelde ons namelijk dat álles volgeboekt was ivm Australia Day, dus dat we het in de rest van Bondi niet eens meer hoefde te proberen…. We moesten maar terug naar Sydney centrum en hopen dat hier wel plek was. Een beetje teneergeslagen besloten we niet op haar advies in te gaan, en gelukkig maar, want 2 hostels later hadden wij ons bedje gevonden! Zo’n 10 minuutjes lopen van het beroemde Bondi Beach lieten wij opgelucht ons rugzak van ons schouders zakken (moeten we hier écht nog 3 maanden mee sjouwen?! kan er echt niet nog wat uit..???), om ons in onze bikini’s te hijsen en vervolgens te genieten van een heerlijke middag (en avond) op Bondi Beach.  De camera’s draaiden al toen wij aankwamen, dus we konden niet wachten op alle spectaculaire reddingsacties die we deze middag te zien zouden krijgen…

Of niet. Het enige wat we ze hebben zien doen is foto’s nemen met toeristen (Manon was er uiteraard 1 van :p), luieren en een beetje rondscheuren in die karretjes van ze. Wat een tegenvaller! Gelukkig kunnen wij ons ook zonder spectaculaire acties prima vermaken op het strand, en hebben we zo dus een heerlijk dagje gehad.

De volgende dag was helaas erg regenachtig (lees het is geen minuut droog geweest), dus luieren op het strand zat er niet in. Luieren in het hostel daarentegen… Met een filmpje, een boekje en hier en daar wat internet  kwamen we ook deze dag prima door. Wat we vooral de hele dag deden was hopen dat het morgen beter zou worden… Dan zouden we namelijk een sightseeing in Wollongong krijgen van wat vrienden die we in Cairns hadden ontmoet. Helaas bleek het de volgende ochtend nog net zo hard te regenen, en in de trein vervloog onze hoop op beter weer met de minuut. De sightseeing was dan ook niet zo spectaculair als ie had kunnen zijn. Al snel besloten we dat we toch liever binnen zaten met dit weer, en met een strijd op de Bowlingbaan en een filmpje werd het uiteindelijk toch een hele geslaagde en gezellige dag.

Wij waren allang blij dat wij maar een ‘beetje regen’gehad hadden, op het nieuws zagen we namelijk beelden van plaatsen waar wij een week geleden nog doorheen reden.. Compleet onder water!

De volgende dag klaarde het gelukkig ook al weer op, en konden we genieten van Sydney! Na een eerste blik op het Opera House en de Harbour bridge besloten we dat de uitzichten vanaf het water vast nóg mooier zouden zijn, en namen we de ferry naar Manly Beach (stiekem wilden we natuurlijk ook gewoon graag naar het strand).

Woensdag begonnen we met een citytour. Leuk om te zien hoe je straten waar je gister al doorheen gelopen bent opeens heel anders bekijkt als je het verhaal erbij weet. Na 3 uur rondwandelen namen we de ferry naar het Olympisch dorp, om vervolgens terug te keren naar ons hostel, hier snel een hapje te eten en daarna weer terug te keren naar de haven om hier Sydney by night te bewonderen. Erg mooi!! Uiteraard konden wij het niet laten om dit ook vanaf het water te bewonderen. Tja, als je dan een weekpas hebt waarmee je de hele week zo veel als je kan gebruik mag maken van het ov inclusief ferries, dan kun je dat maar beter doen toch..?

Donderdag was alweer ons laatste échte dagje Australië… Gelukkig was het stralend mooi weer! Omdat er langs de kust bij Bondi Beach een erg mooie wandeling scheen te zijn, besloten wij terug te keren naar Bondi. We hebben een inderdaad erg mooie wandeling gedaan, en zijn vervolgens lekker op het strand neergeploft om te lunchen. Rond een uur of 2 besloten we dat de lucht toch wel erg mooi blauw was, en dat de plaatjes met het Opera House en de Harbour Bridge vast nóg spectaculairder zouden zijn met zo’n achtergrond, dus keerden wij terug naar de haven. Hier hebben we nog even genoten van het uitzicht, een wandeling de Harbour Bridge op gedaan en vonden het toen wel gepast deze heerlijke dag af te sluiten met een diner (salade) op Manly Beach.

De volgende ochtend vanuit de bus nog een snelle laatste blik op Sydney en toen het onvermijdelijke afscheid van Australië….

Wat een GEWELDIGE tijd hebben we hier gehad… En met een beetje een toch wel triest gevoel stapten we het vliegtuig in. Maar gelukkig kwam al snel het besef;

EN WE GAAN NOG NIET NAAR HUIS, NOG LANGER NIET, NOG LANGER NIET. EN WE GAAN NOG NIET NAAR HUIS, WANT BALI WACHT OP ONS!

De vlucht was behoorlijk lowbudget: geen eten, geen film… gelukkig was het uitzicht echt onvergetelijk! Wat een prachtig land en wat heben we eigenlijk nog weinig ervan gezien! Dwars over de outback vlogen we met uitzicht op geweldige zoutmeren en Uluru en de Olga’s! Wat ziet Uluru er anders uit van boven, maar echt tof dat we dat gezien hebben! Zo vloog de tijd en kwamen we 6 uur later aan op Bali. De eerste indrukken waren vooral voor Manon toch wel even omschakelen. 1000 mannetjes die op je af springen of je niet in hún taxi wil stappen, of je niet naar het hotel van hún keuze wil… NEE! Laat me met rust! Maar wel altijd vriendelijk blijven lachen natuurlijk J Gelukkig kwamen we goed aan in het hotel van ónze keuze, en al snel kon ook Manon genieten. Vooral toen we op het strand neerploften met een biertje(maar 1,5 euro in plaats van 7 dollar!)om van de zonsondergang te genieten, en vervolgens als ware beroemdheden werden behandeld door een groep scholieren die hun Engels moesten oefenen met toeristen, en als bewijs aan het eind van het gesprek een handtekening en een foto wilden. Nagenietend van deze ervaring besloten we te dineren op de nightmarket, waar we voor een euro een bord noodles konden krijgen! Moe maar zeer voldaan keerden we al vroeg terug naar het hotel, om lekker op tijd ons bedje in te gaan. We hadden tenslotte erg vermoeiende plannen voor de dag erna…

Een uur massage! Manicure! Haren laten knippen! En dat alles bij elkaar voor bijna niks! Gelukkig was het nu ook (éindelijk) tijd voor Nicole om een nieuwe zonnebril te kopen, ze liep tenslotte al ruim een maand rond met een ducttapie om t glas op zijn plaats te houden… maar wat een keuze!! De een na de ander geprobeerd en uiteindelijk de goeie gevonden J De rest van deze dag stond vooral in het teken van eten, eten en nog meer eten. En natuurlijk een heerlijk biertje op het strand.

Vandaag is het alweer zondag, en vanmiddag komen Lucie en Michel (de ouders van Manon) aan op het vliegveld hier. We zijn reuze benieuwd naar wat zij er van zullen vinden en kunnen niet wachten hun plannen voor op het eiland te horen. Maar daarover de volgende keer meer, want nu wacht ons onbijt en de zon op ons!

Liefs,

Nicole en Manon

1. Joep en Elly:
    3 februari 2013
    Wat hebben jullie een geweldige 3 maanden achter de rug! Geniet ze voor de aankomende 3 maanden en veel plezier met Lucie en Michel.
  2. Richard:
    4 februari 2013
    wel meiden Nu een totaal andere wereld Geniet er van en natuurlijk de mooie taak om de ouders rond te leiden en te vermaken let op je spullen en maak er wat moois van groet Richardxxx
  3. Aukje:
    12 februari 2013
    Hoi meiden!!

Ik lees regelmatig jullie verhalen, geweldig allemaal!
    Ik wens jullie heel veel plezier en geniet van alles om
    je heen! Ook groetjes aan Lucie & Michel,

liefs Auk en de rest