Zeilen en vliegen over de Whitsunday Islands!

10 januari 2013 - Airlie Beach, Australië

Het ene bericht is nog niet eens door iedereen gelezen, of het volgende verschijnt alweer! De afgelopen dagen waren echter zo ontzettend bijzonder/fantastisch/geweldig/gaaf/WAUW!, dat we toch echt niet meer langer kunnen wachten om iedereen ervan mee te laten genieten.

Zoals in het vorige verslag verteld hadden we een aantal leuke tripjes voor de boeg. Zondag om 13.30 gingen we de boot op, om een geweldige tijd tegemoet te gaan. Met 24 anderen en 3 man bemanning gingen we op weg. We hebben zondag tot een uur of 18.00 gevaren, voordat we voor anker gingen, en konden genieten van een heerlijke BBQ. Na de BBQ stond er nog meer gezelligheid op de planning, en uiteindelijk een bijzondere nacht op het dek onder de sterrenhemel. De volgende ochtend vroeg op, om 6.30 stond het ontbijt klaar (heerlijk met verschillende soorten vers fruit), en vervolgens werden we met een rubber bootje aan land afgezet. Hier eerst een kleine klim omhoog om geweldige uitzichten over Whitheaven Beach te bewonderen, en vervolgens genieten van een parelwit strand met helderblauwe zee. Lekker poedelend in het water leek het wel of we aan de snelweg van de stingrays en kleine reefsharks zaten, zo veel kwamen er langs! Heel bijzonder om dat zo mee te maken. Na een uurtje of 3 op het strand werden we weer opgepikt om naar een mooie snorkelplek te zeilen. En een mooie snorkelplek dat was het! Wat een koraal en vissen zeg! Ja, we hebben het al 100x eerder gezegd maar we waren het er roerend over eens dat het hier nóg mooier snorkelen was als dat we al gedaan hadden bij Cairns.

Nadat iedereen weer aan boord was zijn we verder gegaan naar de volgende snorkelplek, welke zeker niet onder deed aan de vorige. Weer een overvloed aan geweldig mooi koraal en vissen. Eenmaal weer aan boord konden we nagenieten in het zonnetje terwijl we langs de eilanden verder voeren naar de plek waar we de komende nacht voor anker gingen, en waar we de volgende ochtend weer het water in konden om te snorkelen. Helaas was het zicht niet helemaal optimaal doordat de zon nog achter de bergen zat (tja, we zijn tenslotte erg verwend inmiddels), maar een lekkere ochtendduik was het zeker!

En toen, tja, toen moesten we helaas alweer terug naar het vaste land… Voor een uurtje! Want vlak nadat we aan land waren gestapt werden we opgepikt voor ons volgende avontuur: in de lucht! Een vliegtuigje welke ons uitzichten zou geven over de eilanden die we de afgelopen dagen vanaf zee hadden gezien, stond alweer op ons te wachten. Wat een ervaring! Er pasten totaal 6 mensen (inclusief piloot) in het vliegtuigje, dus en goeie plek hadden we allemaal. Toch was er 1 plekje dat wel heel bijzonder was, en waarvan we dankzij een kleine tussenstop op een van de eilanden beiden hebben mogen genieten: Naast de piloot!!! Hoe gaaf is dat, vlieg je dan, boven de Whitsunday Islands, op zich al gaaf genoeg, maar dan zit je ook nog eens naast de piloot! Echt geweldig. Veel meer valt er niet over te zeggen; super, awesome, WAUW!

Vervolgens hebben we de dag afgesloten bij de Lagoon van Airlie Beach en daarna met de halve groep van de zeilboot pizza gegeten. Super gezellig maar wederom was het tijd om afscheid te nemen, we moeten weer op pad, op naar een volgende gave bestemming. Helaas moeten we nu weer even op ons geld letten dus besloten we naar een National Park te rijden en daar wat te gaan wandelen en zo kom je op de gaafste plekken! Na een wandeling door de mangroven en daarna door de bossen met geweldig uitzicht over het zuiden van de Whitsunday Island (in de verte) te hebben, belandden we op een camping aan het strand waar met zonsondergang en zonsopgang kangaroes komen. Dus daar zaten wij met een wijntje op het strand en ja hoor daar kwamen ze! Totaal niet schuw of onder de indruk van mensen konden we heel dichtbij komen, echt heel bijzonder om een kangaroo op het strand te zien en dan ook nog eens zo dichtij te kunnen komen! Nog nagenietend van deze ontmoeting leipen we terug naar ons auto toen we opeens uitgenodigd werden door een gezin om verse krab te eten! Ze hadden er die dag veel gevangen en konden ze niet allemaal alleen opeten, dus zo zaten wij, in plaats van ons budget pasta, aan verse krab! Super lekker! Dus met een voldaan gevoel stapten wij in bed om vervolgens om 5 uur op te staan en wel 15 wallabies en kangaroes op het strand aan te treffen! Echt super leuk zo met zonsopgang!

Jullie begrijpen nu vast waarom we dit alvast even kwijt moesten J. Inmiddels zijn we verder gereden naar een camping vlak bij Gladstone, en zullen we morgen verder rijden naar Bundaberg, waar Turtle Bay op ons wacht. Daarover de volgende keer meer!

Liefs,

Nicole en Manon

1. Richard:
    10 januari 2013
    He meiden wat minder kan ook wel. niet al die superlatieven. Wij werken gewoon. En vliegen in een klein vliegtuigje is leuk en misschien de piloot ook maar ik heb een nichtje met heeel slechte ervaringen met piloten dus doe me lol hou het bij krab en kangerouvlees dat is ook genieten. nu zeker op naar het warmste gedeelte van Australie daar slaat de vlam uit de pan doe voorzichtig en blijf met volle teugen genieten.Richard xxx
  2. Ben en Thea:
    10 januari 2013
    Wow wat mooi allemaal, en dan die foto's, niet te geloven!!
    Wat zal het voor jullie weer wennen zijn in dit koude kikkerlandje.
    Fijn dat jullie zo genieten!
  3. John Huigsloot:
    10 januari 2013
    Wat een waanzinnige reis maken jullie toch en jullie foto's lijken ook steeds mooier te worden!!! Gisteren nog even teruggezocht waar jullie laatste bericht vandaan was gekomen. Dit in verband met het nieuws over de bosbranden, maar daar zitten jullie gelukkig niet!!! Have fun!
  4. Lucie:
    10 januari 2013
    Wauw, wat een geweldige foto's weer.Gaaf zo naast de piloot, kijk je toch wat anders lijkt me. 't Was maar goed dat 't een klein vliegtuigje was, want de landingsbaan ziet er ook maar klein uit. Enne Manon, lees allerlei bijzondere dingen qua eten (krokodil, kangaroe, schildpaddesoep), je eet toch wel goed he, want als ik je foto's zie....... .En dan verse krab ipv budgetpasta super hoor. Tot snel xx
  5. Joep en Elly:
    10 januari 2013
    Manon en Nicole, het blijft heerlijk om jullie berichten te lezen en de foto's te bekijken. Ik geniet mee! Groetjes, Elly
  6. Jolanda quintus:
    11 januari 2013
    die Richard, tja dat krijg je als je, je hele leven al in Utreg woont, waar is het gevoel voor avontuur...;)
  7. Silvia:

Wow bruuiin!
  9. Martin en Plony:
    22 januari 2013
    hallo Manon en Nicole
    Niet te geloven wat jullie allemaal zien en meemaken ,heel knap dat jullie dat allemaal regelen.Wij hebben zaterdag met oma Cisca Lucie en Michel aan de amereto met heerlijke koekjes die door je vader gemaakt waren over jullie reis zitten kletsen.Leuk nog even en ze komen naar jullie toe nog heel veel plezier liefs van Martin en Plony