Bergen, zon en genieten!

8 november 2012 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Hier dan ons eerste echte verslag!

Na een geslaagd dagje Singapore hadden we nog een aardig stukje te gaan in het vliegtuig. Gelukkig hebben we beide deze vlucht voor een aardig deel slapend door kunnen brengen, en was er voor de overige uurtjes het schermpje voor ons neus J Al snel verscheen Nieuw Zeeland in ons beeld, en zoals jullie op de foto kunnen zien, was dit geen verkeerd uitzicht!

Eenmaal geland in Christchurch snel een berichtje naar het thuisfront, en vervolgens op pad naar de Jailhouse, een hostel waar we van te voren ons oog al op hadden laten vallen. Dit hostel was vroeger een vrouwengevangenis, vandaar ook de naam… Hier lekker een frisse douche genomen voordat we de stad gingen verkennen. Aan dit verkennen kwam al snel een einde, er bleek namelijk niet bijzonder veel te zien. Alles was in wederopbouw, nog in puin of was 1 groot betonblok. Na een rondje zijn we dan ook lekker neergeploft in de botanische tuinen, waar we lekker nog even van het zonnetje hebben genoten.

De volgende dag konden we de auto ophalen! Alleen kon dit pas om 14.00 en aangezien we gister al om 20.30 in bed lagen, waren we 6.00 alweer klaar wakker. We hebben de bus naar het strand gepakt, en hier heerlijk gewandeld.

Toen we eindelijk ons autootje (hoera! Een automaat!!) in het bezit hadden, hebben we de tassen op gehaald, naar de supermarkt gereden om eten in de slaan (aanslag op ons budget; wat is eten in NZ duur!) en zijn we op pad gegaan naar Arthur’s pass. Het links rijden was even wennen, vooral in de stad, maar daar zijn we snel aan gewend geraakt en het weinige verkeer maakt rijden ook een stuk makkelijker. Vlakbij Arthur’s Pass hebben we ons 1e nachtje in de auto geslapen. Knus maar heerlijk geslapen. Mooie weg om naar toe te rijden, mooie plek om te kamperen. De volgende dag weer bijtijds op pad, op naar Lake Tekapo.

Wat een geweldig mooi meer! Ontzettend blauw, en met besneeuwde bergen op de achtergrond. We hebben geprobeerd het vast te leggen, maar uiteraard was het (gelukkig) in reality veel mooier dan op de plaatjes. Om het echt mee te maken moet je toch echt naar Nieuw Zeeland toe!

Toen we de volgende ochtend wakker werden, was het uitzicht behoorlijk anders…  Sneeuw! Het had ’s nachts gesneeuwd!! Dat was wel even schrikken en koud, maar maakte het uitzicht ook wel weer heel bijzonder. Helaas was door de vele bewolking van de bergen niet veel te zien.

We zijn weer in de auto gestapt, en verder gereden naar Mount Cook. Tenminste, naar de camping die bij Mount Cook zou moeten liggen, want van de bergen was nog steeds niets te zien. Hier hebben we een mooie wandeling (de Hooker Valley Track) gemaakt, naar Hooker Glacier. Heel bijzonder, en hééél koud. Het bleef maar sneeuwen, en we zijn dan ook weer vroeg ons bed in gegaan. En toen we wakker werden… WAUW! Strak blauwe lucht, overal sneeuw, en vooral, overal bergen!! Echt een geweldig uitzicht. Helaas vond de camera van Manon het een beetje te koud, en besloot deze maar even niet te werken.

Snel hebben we ons wandeloutfit aangetrokken en zijn we op pad gegaan, een tocht van iets meer dan 4 uur. Oh makkie, dachten wij… Wat wij toen nog niet wisten dat de heenweg bestond uit omhoog, omhoog en nog meer omhoog.. Op de terugweg hebben we geteld, 1871 treden waren het! Maar het moet gezegd worden dat het het dubbel en dwars waard was! Hoe geweldig mooi was het uitzicht!!! Zo machtig die bergen…. Niet te beschrijven. En ook nog met uitzicht op de wandeling die we gister hadden gemaakt zodat we nog eens zagen wat gister allemaal in de wolken hing!

Toen we een beetje bekomen waren onze spullen weer gepakt en via Twizel naar een camping bij Omarama gereden. In Twizel een nieuw setje batterijen voor de camera van Manon gekocht en tadaa daar deed ie t weer J

Bij het schrijven van dit verhaal zaten we op een camping bij Kingston, waar we een tussenstop hadden op de weg naar Milford Sound. Zo saai als de camping was, zo prachtig was de weg naar Milford en Milford Sound zelf. We hebben daar een prachtige kajaktocht gedaan, maar die foto's en verhalen volgen later. Nu gaan we genieten van de heerlijke zon en uitzichten in Queenstown op weg naar Fox Glacier!

Zoals jullie horen vermaken we ons dus prima, we zijn blij met ons autootje, het rijden gaat prima, we koken lekker elke dag en hebben de mooiste uitzichten die je maar kan wensen!

Liefs,

Manon en Nicole

1. Selma:
    8 november 2012
    Wauw, wauw, wauw... Wat valt er nog meer te zeggen ;)...
    Nou, brrrrrrrr, dat dacht ik wel, lekker al die sneeuw!! Maar wel een extra bijzonder gezicht..
    Ik kijk alweer uit naar het volgende blog, en vooral, naar meeeeeeer foto's :D!!!
    Dikke kussen!
  2. Richard:
    Lieve meiden,
    In het echt nog mooier als op de foto`s? Niet te geloven!
    En pas een week onderweg en al zoveel prachtigs gezien en gedaan. Ben nu al weer benieuwd naar jullie volgend verhaal en foto`s.
    x Willy
  3. Lucie:
    8 november 2012
    Wat een geweldig mooie foto's. Wat hebben jullie in zo'n korte tijd al geweldig veel moois gezien. En zo met die sneeuw onwijs mooi zeg. Heerlijk om zo'n geweldig verslag te lezen. Blijf genieten, ik kijk uit naar weer zoveel mooie foto's en verhalen. Dikke kussen voor jullie.xxxxxx
  4. Jenny:
    Hey Kiwi's :-)
    Bedankt voor jullie update. Wat leuk om te lezen hoe geweldig jullie het hebben. Enjoy!!
  5. Maria en Nic:
    8 november 2012
    Wat ontzettend leuk om te lezen , wat jullie al beleefd hebben en inderdaad, prachtige foto's. Geniet maar weer en goede reis verder.!
  6. Joep en Elly:
    8 november 2012
    Heerlijk om met jullie mee te mogen genieten!
  7. Ria cazander:
    9 november 2012
    Wat ziet dit er SUPER uit zeg; alleen zit je nu in de lente en lig je in de sneeuw??? en ik hier achter mijn SiB bureautje ;-)
    Lekker genieten en absorbeer zo veel mogelijk.....kan niet anders in zo'n omgeving. Geluk